Μεγάλο το ενδιαφέρον για τις εξαγωγές από επιχειρηματίες και παραγωγούς στην Άρτα
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι παραβρισκόμενοι τις παρουσιάσεις των στελεχών της Enterprise Greece στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Άρτας τη Δευτέρα το βράδυ με θέμα: «Προβολή & προώθηση των τοπικών προϊόντων της Άρτας στις διεθνείς αγορές - Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος & εξαγωγικές διαδικασίες».
«Στόχος του Επιμελητήριου είναι να ενισχύσει τους επιχειρηματίες, να βοηθήσει κάθε παραγωγό, να συμβάλει στην εξωστρέφεια και εν τέλει σε αυτό που ονομάζουμε ανάπτυξη της περιοχής μας» επισήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άρτας Χρήστος Παπάζογλου.
Ο κ. Παπάζογλου ανέφερε πως για να υπάρξει σαφής εξαγωγικός προσανατολισμός της αγροτικής μας οικονομίας χρειάζεται η ουσιαστική στήριξη από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και κυρίως από τα Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης, Ανάπτυξης και Εξωτερικών. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει προσέλκυση επενδύσεων, αύξηση της παραγωγής και η ανάδειξη προϊόντων ως ονομασία προέλευσης.
“Η αγροτική παραγωγή μπορεί να ρίξει νερό στο μύλο της Ανάπτυξης για τη χώρα. Μαζί με τον τουρισμό, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – να προσθέσω εδώ και τον πολιτισμό -, συναποτελούν το τεράστιο κεφάλαιο, τις πλουτοπαραγωγικές μας πηγές, πάνω στις οποίες μπορεί - και είναι στο χέρι μας - να οικοδομηθεί, επιτέλους, μια υγιής διαδικασία οικονομικής ανάταξης και ευημερίας», τόνισε ο κ. Παπάζογλου.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου υποστήριξε επίσης, πως στη βάση μιας μακροχρόνιας στρατηγικής μπορεί σε κάθε περιοχή της πατρίδας μας να χτιστεί μια διακριτή ταυτότητα, ώστε κάθε περιοχή να μπορέσει να συμβάλει με τον δικό της τρόπο στην ανάδειξη μιας νέας εικόνας για τη χώρα μας. Αλλά, όπως τόνισε, χρειάζεται πολλή δουλειά. Μα πάνω απ’ όλα απαιτείται να ληφθούν μεγάλες αποφάσεις:
Να ξεφύγουμε από τη λογική του Αθηνοκεντρικού κράτους.
Να επενδύσουμε στην ελληνική φύση και τα προϊόντα που παράγει.
Να επενδύσουμε στην πολιτιστική και ιστορική μας κληρονομιά.
«Πάνω απ’ όλα όμως να δημιουργηθεί εκείνο το νομοθετικό πλαίσιο, όπου κάθε ελληνική περιφέρεια να μπορεί να σχεδιάσει το μέλλον της και να μην εξαρτάται από τις αποφάσεις της Αθηναϊκής κεντρικής εξουσίας. Να διαμορφώσει την εικόνα της και να προσελκύσει επενδύσεις από μόνη της”, κατέληξε στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χρήστος Παπάζογλου.
Ο Πρόεδρος της Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου) κ. Χρήστος Στάικος χαρακτήρισε σημαντική την πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου για τη διοργάνωση της εκδήλωσης και υποσχέθηκε μόνιμη συνεργασία.
Αφού αναφέρθηκε στο θεσμικό ρόλο και τις δράσεις εξωστρέφειας του φορέα, τόνισε πως κατά την περίοδο της κρίσης από το 2009 έως και σήμερα οι εξαγωγές της χώρας παρουσιάζουν μια έντονα αυξητική τάση. Όπως είπε, τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν μία αύξηση (εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών) της τάξης του 7,83% και για τα τρόφιμα 2,73.
Ο κ. Στάικος επισήμανε πως η Enterprise Greece θεωρεί τον αγροδιατροφικό τομέα βασικό πυλώνα ανάπτυξης της χώραςτονίζοντας πως η Δυτική Ελλάδαδιαθέτει πολλά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης των εξαγωγών τροφίμων, κυρίως μέσα από την ανάπτυξη συνεργασιών και τη δημιουργία συνεργειών.
«Οι Έλληνες εξαγωγείς καλούνται να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχει αγορά για όλους. Όπως επίσης οφείλουν να αντιληφθούν ότι δεν ανταγωνίζονται μεταξύ τους αλλά ανταγωνίζονται τους εξαγωγείς άλλων χωρών με παρόμοια προϊόντα. Ειδικά οι νέοι εξαγωγείς πρέπει να καταλάβουν την αξία της συνεργασίας με άλλους εξαγωγείς με στόχο τη δημιουργία τόσο του απαραίτητου μεγέθους όσο και των οικονομιών κλίμακας που θα τους κάνουν ανταγωνιστικούς σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές τους στις διεθνείς αγορές» υποστήριξε.
Το σχέδιο δράσεων για το 2016, παρουσίασε αναλυτικά ο Δντής αγροτικών προϊόντων τροφίμων και ποτών της εταιρίας κ. Αντώνης Γραβάνης, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσία της Ελλάδας στις μεγαλύτερες επαγγελματικές εκθέσεις σε όλες σχεδόν τις ηπείρους. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 37 περίπου εκθέσεις στους τομείς των τροφίμων και των ποτών, των βιομηχανικών και δομικών υλικών, των καταναλωτικών προϊόντων και τέλος των προϊόντων / υπηρεσιών υψηλής τεχνολογίας.
Υποστήριξε εξάλλου, πως η συμμετοχή μιας επιχείρησης στο εθνικό περίπτερο μιας έκθεσης σημαίνει μειωμένο κόστος σε σχέση με την αυτόνομη συμμετοχή, δεδομένου ότι η EG επιδοτεί το κόστος οργάνωσης κάθε έκθεσης του εκθεσιακού προγράμματος.
Στις διαδικασίες δημιουργίας εξαγώγιμου προϊόντος, τις εξαγωγικές διαδικασίες και τα εργαλεία αναζήτησης αγορών- στόχων για εξαγωγές αναφέρθηκε ο Δ/ντής Πληροφόρησης & Υποστήριξης Επιχειρήσεων της EnterpriceGreece κ. Γιώργος Παπαστεργιόπουλος.
Ο κ. Παπαστεργιόπουλος καυτηρίασε τις εξαγωγές «χύμα» προϊόντων, υποστηρίζοντας πως μόνο όταν δημιουργήσουμε ένα προϊόν με brandname θα απολαύσουμε προστιθέμενη αξία. «Όταν πουλάμε χύμα χτίζουμε τις ξένες επωνυμίες και την υπεραξία την καρπώνονται αυτοί», είπε.
Στη συνέχεια ανέπτυξε τα βήματα, που πρέπει ένας εν δυνάμει εξαγωγέας να ακολουθήσει, από τη δημιουργία & κατοχύρωση ενός εμπορικού σήματος, τις διαδικασίες πιστοποίησης, τα επικοινωνιακά εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιήσει ως την προώθηση των προϊόντων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην προσωπική ενασχόληση και την επιλογή εκπαιδευμένων στελεχών. Τέλος, αναφέρθηκε στον τρόπο και τα εργαλεία με βάσει τα οποία θα πρέπει να αναζητούνται και να προσεγγίζονται κάποιες αγορές, φέρνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα για προϊόντα της Άρτας
Στο χαιρετισμό του, ο βουλευτής Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Τσίρκας αναφέρθηκε στις νέες δυνατότητες που ανοίγονται μετά το οριστικό κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός διαφορετικού μέλλοντος για τη χώρα, υποστηρίζοντας πως «στο νέο οικονομικό περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας μπορούμε να σχεδιάσουμε από κοινού ένα μέλλον ανάπτυξης και ευημερίας για τη χώρα μας, αλλά και ειδικότερα για την περιοχή της Άρτας».
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε η σταθερή αύξηση των εξαγωγών μπορεί να βοηθήσει στην ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας. Έκανε, μάλιστα εκτενή αναφορά στο νέο αναπτυξιακό νόμο , τις επιχορηγήσεις και τα φορολογικά κίνητρα που δίνει για νέες επενδύσεις, κυρίως στους κλάδους της αγροδιατροφικής αλυσίδας και της τεχνολογίας της Πληροφορικής και Επικοινωνίας, κλάδοι στους οποίους – όπως είπε- η Ελλάδα μπορεί να οικοδομήσει «brandname”.
Κλείνοντας, υποστήριξε πως «η τοπική επιχειρηματικότητα έχει πολλές δυνατότητες, τις οποίες καλούμαστε να αναδείξουμε και να στηρίξουμε το επόμενο διάστημα».
Χαιρετισμό απέστειλε και ο βουλευτής Άρτας της Ν.Δ. κ. Γιώργος Στύλιος. Όπως υπογράμμιζε, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα και την καινοτομία ενός νέου προϊόντος για να καταστεί ανταγωνιστικό και εξαγώγιμο. Υποστήριξε εξάλλου, πως απαιτούνται χρηματοδοτικά εργαλεία που να τα παρέχει έγκαιρα η πολιτεία, ενώ υπερτόνισε την αναγκαιότητα ανάπτυξης συλλογικοτήτων από ομάδες παραγωγών.
Τέλος, η Διοίκηση του Επιμελητηρίου δεσμεύτηκε ότι το φθινόπωρο θα διοργανώσει διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο με στελέχη του ΟΠΕ, όπου θα αναπτυχθούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος -από τη συσκευασία, τη σήμανση, την πιστοποίηση, την προώθηση, τις εξαγωγές- ενώ σε συνεργασία με την EnterpriseGreeseθα εξεταστεί το ενδεχόμενο συμμετοχής των Αρτινών επιχειρήσεων στην έκθεση SIAL στο Παρίσι, εφόσον υπάρχει το σχετικό ενδιαφέρον.
«Στόχος του Επιμελητήριου είναι να ενισχύσει τους επιχειρηματίες, να βοηθήσει κάθε παραγωγό, να συμβάλει στην εξωστρέφεια και εν τέλει σε αυτό που ονομάζουμε ανάπτυξη της περιοχής μας» επισήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άρτας Χρήστος Παπάζογλου.
Ο κ. Παπάζογλου ανέφερε πως για να υπάρξει σαφής εξαγωγικός προσανατολισμός της αγροτικής μας οικονομίας χρειάζεται η ουσιαστική στήριξη από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και κυρίως από τα Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης, Ανάπτυξης και Εξωτερικών. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει προσέλκυση επενδύσεων, αύξηση της παραγωγής και η ανάδειξη προϊόντων ως ονομασία προέλευσης.
“Η αγροτική παραγωγή μπορεί να ρίξει νερό στο μύλο της Ανάπτυξης για τη χώρα. Μαζί με τον τουρισμό, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – να προσθέσω εδώ και τον πολιτισμό -, συναποτελούν το τεράστιο κεφάλαιο, τις πλουτοπαραγωγικές μας πηγές, πάνω στις οποίες μπορεί - και είναι στο χέρι μας - να οικοδομηθεί, επιτέλους, μια υγιής διαδικασία οικονομικής ανάταξης και ευημερίας», τόνισε ο κ. Παπάζογλου.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου υποστήριξε επίσης, πως στη βάση μιας μακροχρόνιας στρατηγικής μπορεί σε κάθε περιοχή της πατρίδας μας να χτιστεί μια διακριτή ταυτότητα, ώστε κάθε περιοχή να μπορέσει να συμβάλει με τον δικό της τρόπο στην ανάδειξη μιας νέας εικόνας για τη χώρα μας. Αλλά, όπως τόνισε, χρειάζεται πολλή δουλειά. Μα πάνω απ’ όλα απαιτείται να ληφθούν μεγάλες αποφάσεις:
Να ξεφύγουμε από τη λογική του Αθηνοκεντρικού κράτους.
Να επενδύσουμε στην ελληνική φύση και τα προϊόντα που παράγει.
Να επενδύσουμε στην πολιτιστική και ιστορική μας κληρονομιά.
«Πάνω απ’ όλα όμως να δημιουργηθεί εκείνο το νομοθετικό πλαίσιο, όπου κάθε ελληνική περιφέρεια να μπορεί να σχεδιάσει το μέλλον της και να μην εξαρτάται από τις αποφάσεις της Αθηναϊκής κεντρικής εξουσίας. Να διαμορφώσει την εικόνα της και να προσελκύσει επενδύσεις από μόνη της”, κατέληξε στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χρήστος Παπάζογλου.
Ο Πρόεδρος της Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου) κ. Χρήστος Στάικος χαρακτήρισε σημαντική την πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου για τη διοργάνωση της εκδήλωσης και υποσχέθηκε μόνιμη συνεργασία.
Αφού αναφέρθηκε στο θεσμικό ρόλο και τις δράσεις εξωστρέφειας του φορέα, τόνισε πως κατά την περίοδο της κρίσης από το 2009 έως και σήμερα οι εξαγωγές της χώρας παρουσιάζουν μια έντονα αυξητική τάση. Όπως είπε, τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν μία αύξηση (εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών) της τάξης του 7,83% και για τα τρόφιμα 2,73.
Ο κ. Στάικος επισήμανε πως η Enterprise Greece θεωρεί τον αγροδιατροφικό τομέα βασικό πυλώνα ανάπτυξης της χώραςτονίζοντας πως η Δυτική Ελλάδαδιαθέτει πολλά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης των εξαγωγών τροφίμων, κυρίως μέσα από την ανάπτυξη συνεργασιών και τη δημιουργία συνεργειών.
«Οι Έλληνες εξαγωγείς καλούνται να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχει αγορά για όλους. Όπως επίσης οφείλουν να αντιληφθούν ότι δεν ανταγωνίζονται μεταξύ τους αλλά ανταγωνίζονται τους εξαγωγείς άλλων χωρών με παρόμοια προϊόντα. Ειδικά οι νέοι εξαγωγείς πρέπει να καταλάβουν την αξία της συνεργασίας με άλλους εξαγωγείς με στόχο τη δημιουργία τόσο του απαραίτητου μεγέθους όσο και των οικονομιών κλίμακας που θα τους κάνουν ανταγωνιστικούς σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές τους στις διεθνείς αγορές» υποστήριξε.
Το σχέδιο δράσεων για το 2016, παρουσίασε αναλυτικά ο Δντής αγροτικών προϊόντων τροφίμων και ποτών της εταιρίας κ. Αντώνης Γραβάνης, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσία της Ελλάδας στις μεγαλύτερες επαγγελματικές εκθέσεις σε όλες σχεδόν τις ηπείρους. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 37 περίπου εκθέσεις στους τομείς των τροφίμων και των ποτών, των βιομηχανικών και δομικών υλικών, των καταναλωτικών προϊόντων και τέλος των προϊόντων / υπηρεσιών υψηλής τεχνολογίας.
Υποστήριξε εξάλλου, πως η συμμετοχή μιας επιχείρησης στο εθνικό περίπτερο μιας έκθεσης σημαίνει μειωμένο κόστος σε σχέση με την αυτόνομη συμμετοχή, δεδομένου ότι η EG επιδοτεί το κόστος οργάνωσης κάθε έκθεσης του εκθεσιακού προγράμματος.
Στις διαδικασίες δημιουργίας εξαγώγιμου προϊόντος, τις εξαγωγικές διαδικασίες και τα εργαλεία αναζήτησης αγορών- στόχων για εξαγωγές αναφέρθηκε ο Δ/ντής Πληροφόρησης & Υποστήριξης Επιχειρήσεων της EnterpriceGreece κ. Γιώργος Παπαστεργιόπουλος.
Ο κ. Παπαστεργιόπουλος καυτηρίασε τις εξαγωγές «χύμα» προϊόντων, υποστηρίζοντας πως μόνο όταν δημιουργήσουμε ένα προϊόν με brandname θα απολαύσουμε προστιθέμενη αξία. «Όταν πουλάμε χύμα χτίζουμε τις ξένες επωνυμίες και την υπεραξία την καρπώνονται αυτοί», είπε.
Στη συνέχεια ανέπτυξε τα βήματα, που πρέπει ένας εν δυνάμει εξαγωγέας να ακολουθήσει, από τη δημιουργία & κατοχύρωση ενός εμπορικού σήματος, τις διαδικασίες πιστοποίησης, τα επικοινωνιακά εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιήσει ως την προώθηση των προϊόντων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην προσωπική ενασχόληση και την επιλογή εκπαιδευμένων στελεχών. Τέλος, αναφέρθηκε στον τρόπο και τα εργαλεία με βάσει τα οποία θα πρέπει να αναζητούνται και να προσεγγίζονται κάποιες αγορές, φέρνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα για προϊόντα της Άρτας
Στο χαιρετισμό του, ο βουλευτής Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Τσίρκας αναφέρθηκε στις νέες δυνατότητες που ανοίγονται μετά το οριστικό κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός διαφορετικού μέλλοντος για τη χώρα, υποστηρίζοντας πως «στο νέο οικονομικό περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας μπορούμε να σχεδιάσουμε από κοινού ένα μέλλον ανάπτυξης και ευημερίας για τη χώρα μας, αλλά και ειδικότερα για την περιοχή της Άρτας».
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε η σταθερή αύξηση των εξαγωγών μπορεί να βοηθήσει στην ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας. Έκανε, μάλιστα εκτενή αναφορά στο νέο αναπτυξιακό νόμο , τις επιχορηγήσεις και τα φορολογικά κίνητρα που δίνει για νέες επενδύσεις, κυρίως στους κλάδους της αγροδιατροφικής αλυσίδας και της τεχνολογίας της Πληροφορικής και Επικοινωνίας, κλάδοι στους οποίους – όπως είπε- η Ελλάδα μπορεί να οικοδομήσει «brandname”.
Κλείνοντας, υποστήριξε πως «η τοπική επιχειρηματικότητα έχει πολλές δυνατότητες, τις οποίες καλούμαστε να αναδείξουμε και να στηρίξουμε το επόμενο διάστημα».
Χαιρετισμό απέστειλε και ο βουλευτής Άρτας της Ν.Δ. κ. Γιώργος Στύλιος. Όπως υπογράμμιζε, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα και την καινοτομία ενός νέου προϊόντος για να καταστεί ανταγωνιστικό και εξαγώγιμο. Υποστήριξε εξάλλου, πως απαιτούνται χρηματοδοτικά εργαλεία που να τα παρέχει έγκαιρα η πολιτεία, ενώ υπερτόνισε την αναγκαιότητα ανάπτυξης συλλογικοτήτων από ομάδες παραγωγών.
Τέλος, η Διοίκηση του Επιμελητηρίου δεσμεύτηκε ότι το φθινόπωρο θα διοργανώσει διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο με στελέχη του ΟΠΕ, όπου θα αναπτυχθούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος -από τη συσκευασία, τη σήμανση, την πιστοποίηση, την προώθηση, τις εξαγωγές- ενώ σε συνεργασία με την EnterpriseGreeseθα εξεταστεί το ενδεχόμενο συμμετοχής των Αρτινών επιχειρήσεων στην έκθεση SIAL στο Παρίσι, εφόσον υπάρχει το σχετικό ενδιαφέρον.
Δεν υπάρχουν σχόλια