Ομήρου Οδύσσεια του Μιχάλη Γκανά: Βιβλιοπαρουσίαση στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών
Βιβλιοπαρουσίαση
Μιχάλης Γκανάς,
Ομήρου Οδύσσεια του Μιχάλη Γκανά
Εκδόσεις Μεταίχμιο
Μια πρωτότυπη νέα Οδύσσεια ξαναγραµµένη από τον ποιητή Μιχάλη Γκανά παρουσιάζει το
την Τρίτη 22 Νοεμβρίου, 8 μ.μ. στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής», με ομιλητές τον καθηγητή Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Βασίλη Νιτσιάκο, τον Καθηγητή Παθολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Μωυσή Ελισάφ και τον συγγραφέα. Αποσπάσματα διαβάζει η Μαρία Στρατσάνη. Ο Μιχάλης Γκανάς ξαναγράφει και ξαναλέει την Οδύσσεια µε τον δικό του τρόπο, βάζοντας µέσα στο κείµενο στοιχεία από την πλούσια γλωσσική µας παράδοση.
Θυµήθηκε ολοκάθαρα εκείνη την ηµέρα
που διάβηκε στερνή φορά την όµορφη καµάρα
να πάει στα καράβια του, έτοιµα να σαλπάρουν
για την Αυλίδα τη µικρή και τη µεγάλη Τροία.
Με τον λαό τριγύρω του, την Πηνελόπη πλάι
και τον Τηλέµαχο µωρό να κλαίει και να χτυπιέται
σαν να ’ταν Κάλχας κι έβλεπε το τι τους περιµένει:
αυτόν και τη φαµίλια του, τους Έλληνες, τους Τρώες,
τον Αγαµέµνονα σφαχτό, τον Έκτορα γδαρµένο,
την Κλυταιµνήστρα φόνισσα και θύµα του παιδιού της,
τον Αστυάνακτα αλοιφή —αχ, γκρεµοτσακισµένο—,
τη Χρυσηίδα κόκκινη, στο αίµα της πνιγµένη,
τον Αχιλλέα άψυχο, άσπρο σαν κιµωλία
και τ’ άλογά του αθάνατα να κλαιν τ’ αφεντικό τους,
δροµέα, και πολεµιστή, και µέγα αλογατάρη,
που ’χε κορµί αθάνατο απ’ την κορφή ως τα νύχια
και µοναχά στο πόδι του τ’ αδύνατο σηµείο,
ολίγη σάρκα και θνητή σαν φέτα πορτοκάλι.
Αχίλλειος η φτέρνα του και πέρασµα θανάτου
κι εκεί βρήκε να καρφωθεί το βέλος του φονιά του.
Μόνο η Ελένη έµεινε Ωραία και µοιραία
του Μενελάου φυσικά και του ωραίου Πάρη.
Της Σπάρτης η βασίλισσα και όλεθρος της Τροίας
ή αδειανό πουκάµισο, στην Αίγυπτο χαµένη
ανάµεσα σε φοινικιές, και µύγες, και χουρµάδες
σαν έπαθλο για βασιλείς που γίναν κερατάδες.
Μιχάλης Γκανάς,
Ομήρου Οδύσσεια του Μιχάλη Γκανά
Εκδόσεις Μεταίχμιο
Μια πρωτότυπη νέα Οδύσσεια ξαναγραµµένη από τον ποιητή Μιχάλη Γκανά παρουσιάζει το
την Τρίτη 22 Νοεμβρίου, 8 μ.μ. στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής», με ομιλητές τον καθηγητή Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Βασίλη Νιτσιάκο, τον Καθηγητή Παθολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Μωυσή Ελισάφ και τον συγγραφέα. Αποσπάσματα διαβάζει η Μαρία Στρατσάνη. Ο Μιχάλης Γκανάς ξαναγράφει και ξαναλέει την Οδύσσεια µε τον δικό του τρόπο, βάζοντας µέσα στο κείµενο στοιχεία από την πλούσια γλωσσική µας παράδοση.
Θυµήθηκε ολοκάθαρα εκείνη την ηµέρα
που διάβηκε στερνή φορά την όµορφη καµάρα
να πάει στα καράβια του, έτοιµα να σαλπάρουν
για την Αυλίδα τη µικρή και τη µεγάλη Τροία.
Με τον λαό τριγύρω του, την Πηνελόπη πλάι
και τον Τηλέµαχο µωρό να κλαίει και να χτυπιέται
σαν να ’ταν Κάλχας κι έβλεπε το τι τους περιµένει:
αυτόν και τη φαµίλια του, τους Έλληνες, τους Τρώες,
τον Αγαµέµνονα σφαχτό, τον Έκτορα γδαρµένο,
την Κλυταιµνήστρα φόνισσα και θύµα του παιδιού της,
τον Αστυάνακτα αλοιφή —αχ, γκρεµοτσακισµένο—,
τη Χρυσηίδα κόκκινη, στο αίµα της πνιγµένη,
τον Αχιλλέα άψυχο, άσπρο σαν κιµωλία
και τ’ άλογά του αθάνατα να κλαιν τ’ αφεντικό τους,
δροµέα, και πολεµιστή, και µέγα αλογατάρη,
που ’χε κορµί αθάνατο απ’ την κορφή ως τα νύχια
και µοναχά στο πόδι του τ’ αδύνατο σηµείο,
ολίγη σάρκα και θνητή σαν φέτα πορτοκάλι.
Αχίλλειος η φτέρνα του και πέρασµα θανάτου
κι εκεί βρήκε να καρφωθεί το βέλος του φονιά του.
Μόνο η Ελένη έµεινε Ωραία και µοιραία
του Μενελάου φυσικά και του ωραίου Πάρη.
Της Σπάρτης η βασίλισσα και όλεθρος της Τροίας
ή αδειανό πουκάµισο, στην Αίγυπτο χαµένη
ανάµεσα σε φοινικιές, και µύγες, και χουρµάδες
σαν έπαθλο για βασιλείς που γίναν κερατάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια